lørdag 3. januar 2009

Voksdukjakt...

Jeg er på jakt etter voksduk. Har et spisebord som er gammlet hvor jeg har stiftet fast en voksduk. Nå er den ikke så fin lenger og jeg behøver en ny, frisk en. Disse 3 øverste mønstrene fant jeg på http://stoffogstil.no til en rimelig penge. Lurer litt på "lappeteppe"mønstert.


Disse to nederste er fra http://bantie.se og jeg har blogget om de før, men de er svært så dyre! Hos meg blir de etterhvert ødelagt av tusj og maling og sånt noe. Men kanskje hos noen uten barn? Fine er de i allefall. Noen som har noen andre tips?











6 kommentarer:

Rikke - fargesirkelen sa...

Jeg likte nr 1 og 3 best, men allerbest nr 1, den passer til mange tilbehørsfarger. Den rutete ble jeg litt skeptisk til, da jeg tror den krever at det er veldig ryddig rundt den.

Ellers var jeg på Prinsess like før jul og der hadde de faktisk et par voksduker jeg overraskende tenkte at jeg likte. Men jeg husker jo ikke i det hele tatt hvordan mønsteret var, og kanskje det ikke var sååå fint.

Kanskje tankesettet mitt var litt sånn som når man går på salg og ser en genser til 50 kr som ikke passer helt, men at man tenker at den er fin for 50 kr.

PillePalle sa...

Hei!

Er på jakt etter voskduk også jeg! Denne prosessen rekker seg over flere måneder.....Ikke så lett å finne noen jeg liker spesielt godt....

Utvalget her er ikke så fruktelig stort.

Lykke til med jakten!

Hilsen fra Pillepalle

Karen Klarbæk sa...

Hej voksdugsjægere

Der kommer jo en masse nye i Stof og Stil butikkerne og på web-shoppen ca. start februar...der er ca. en måned at vente :)
Men jeg kan jo ikke garantere der er noget I kan li.

Knus fra Karen
Jeg Designer jo voksdugene ved stof og Stil så sig frem hvad I godt kan lide. Nu er smag jo forskellig... 860130 med skrift i tern er stadig bestselleren hos os..:)

Mari sa...

Sjekk Åhlens da vel - hvis du ikke allerede har gjort det da :O)

Lappesola sa...

Hvis du velger en voksduk som er bommullsstoff med voksbelegg så holder den bedre enn de som bare er vinyl med non-woven på baksiden. Et annet tips for å unngå at hjørnene på bordet ødelegger voksduken er å ha bordfilt under. Det får du tak i på sybutikker. Det finnes flere kvaliteter. Jeg synes den tykke i bommull er best. Det gir også mindre støy fra tallerkner.
Lykke til!
Hilsen Sol

Anonym sa...

Fina mönster!

Mitt ugglemönster som du undrade över finns inte i butik. Jag lät göra den där kudden i ett exemplar men jag kanske kommer försöka producera det under året.

Ha det fint.