søndag 18. januar 2009

Vintage books

Jeg samler på mye rart og noen av samlingene har liksom startet av seg selv uten at jeg har tenkt så mye over det. Denne samlingen begynte med noen få bøker fra da moren min var liten. Etterhvert har jeg funnet en god del bøker på loppemarked rundt om. Og jeg klarer ikke å la være å kjøpe dem, de står på en måte og roper på meg. I høst fant jeg en hel bunke og jeg ble så glad. Det er noe med de naivistiske illustrasjonene som tiltaler meg. Søte som sukker!
Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dem, begynner å bli litt redd for at jeg samler på for mye, for dette er ikke det eneste må du tro! (Kaoskontroll neste? ) Note to self: Må bli mer selektiv på hva jeg kjøper.

Tidens gullbøker, oversatt av Alf Prøysen.



2 kommentarer:

Ninas Drops sa...

Bra med slike kjøp.
Spør du meg behøver du ikke være sellektiv på disse valgene her. Fine bøker du har funnet. Jeg kikket i noen på lørdag i en bruktbutikk her jeg bor...skikkelig dårlig utvalg og alle med blyant skriblerier i seg..uff..

Men du har jo funnet såååå mange fine du.
Oki hilsem Nina.

Rikke sa...

Åh nei ikke bli mer selektiv på disse bøkene iallfall:)
Selv fant jeg frem noen gamle Bambi bøker hjemme hos mamma og pappa som jeg gledelig tok med meg inn til Oslo..he he...
Elsker de søte, naive tegningene:)
Rikke