torsdag 22. mai 2008

Wonderful Copenhagen



København har mye å by på for de fleste. Parallelt med Strøget går det en gate som heter Læderstredet og der ligger to av mine favoritt butikker i København. Den ene heter Grønlykke og har to butikker. Man kan også handle på nettet. http://gronlykke.com Eieren er i utgangspunktet kokk, men driver nå mest med interiør. Den andre butikken er Crème de la crème a la Edgard. Innehaveren her har et fantastisk orginalt hjem som har stått i ulike interiørblader, blant annet Elle interiør og Boligliv. En slik barbapapatapet skulle jeg gjerne ha hatt! Du kan lese mer på http://cremedelacremealaedgard.dk Enjoy!

6 kommentarer:

alvorada sa...

Ok, jeg er overbevist! Må bli en tur til København iløpet av sommerferien :) En skam at jeg aldri har vært i Danmark. (Bortsett fra på flyplassen da)

Gamlå sa...

Hei hei. Tusen takk..for tipset til flott butikk.Her var det masse flott.

ha en fin kveld.
Hilsen Gamlå

Mari sa...

København <3 Kan nesten ikke vente med å komme meg dit igjen....sukk....

Anitas hus sa...

Barbapapa det vekker gamle minner. For maaaange år siden når jeg var en liten jente var jeg med på en tegnekonkuranse. Da tegnet jeg Barbapappa og jeg vant! 1. premien var en stor Barbapapa bamse... Lurer på hvor den ble av, hihi
København er en deilig by og håper å få tatt en tur i løpet av sommeren, så takk for tipset om gode butikker:)

Ha en flott helg!
Klem

Ann Helen sa...

Mine to favoritter i Køben også!! Også søstrene grene da, men den har jo forflyttet seg til oss nordboere ettehvert også!:) Har sett reportasjene fra innehaveren av Creme de la creme a la Edgard - superorginalt og herlig:)

God helg:)

Kardemomme sa...

Du den barbatapeten har jeg lett etter i evigheter, men da jeg var innom butikken til hun som bor i den leiligheten fortalte hun at den var funnet på et loft..kun et par ruller! Så det så..da kan jeg vel bare slutte å lete sukk!! Jeg har lagt ut en kjole fra den butikken i bloggen min..Stormønstrete barnekjole hvor jeg har lenket til butikken..Vi snakker om helt utrolig mye av de samme tingene haha!!!København er min andre favorittby..