søndag 22. november 2009

Toadstools


Jeg er glad i rødt og hvitt og som maaange andre liker jeg fluesopper. De viser at naturen har god form- og fargesans! Det engelske ordet toadstools får meg til å tenke på Elsa Beskows eventyrverden og bringer mange barndomsminner. Den store soppen er ny fra Søstrne Grene mens de andre er loppefunn. Soppene har jeg fremme hele året og vanligvis står de litt her og der, men jeg samlet dem for anledningen av et lite fotoshoot og ble litt overrasket hvor mange jeg hadde. I tillegg har jeg noen som bare er juelpynt. Jeg kom på at jeg kanskje også liker dem på grunn av Supermario som alltid har vært mitt favoritt tvspill!



3 kommentarer:

Hyttehuset sa...

Eg takkar fir tipset om Søstrene Grene. Eg har hatt så lyst på ein slik stor sopp, og no veit eg kor eg kan gå.

Einig med deg i at dei er kjempeskjønne. Og din lille koloni var herleg.

La luz del norte sa...

Fine! Mamma har en sånn sopp-skål etter bestemor og bestefar. Kanskje jeg kan prøve å overtale henne til å gi den til meg? ;)

Ha en fin søndag videre!

Solrosa

mette sa...

så sjønne! takk for inspirasjon :)