mandag 8. september 2008

Teak i 2008

Foto: Sofie Andersson
finn.no
finn.no
tradera.com

Teak var svært populært på 50/ 60- tallet. Det er en svært robust og holdbar tresort som kan slipes og oljes om igjen. På grunn av at teakhogst truer store skogområder i Asia, bør man kun kjøpe denne tresorten brukt. Teak har i det siste blitt svært populært og passe godt til en lys, nordisk interiørstil. Fortsatt kan du være heldig å få tak i flotte møbler for liten penge på loppis eller finn.no. Bare se på den lekre toalettkommoden!

3 kommentarer:

Therese sa...

Vi hadde en kommode av samme type som den på det øverste bildet da jeg vokste opp, og jeg syntes den var forferdelig. Siden da har jeg ikke helt klart å like teak, men det kommer seg faktisk :)

Janne sa...

Det øverste bildet er kjempefint... Og jeg er stor fan av stringhyllen!

TM sa...

Jeg har en kommode som ligner på den på det første bildet. Har du funnet det på en blogg? (vil se mer!) ;-)