fredag 1. juli 2011

Skansengodis








Vi er vel tilbake fra varme Stockholm med opptil 27 grader i skyggen! Veldig varmt for byferie og mange stopp i skyggen måtte til. Vi fant ut at vi ville dra til Skansen første dagen fordi vi ville ha fint vær og fint vær var det! Stekende sol fra skyfri himmel. Første stopp var glassblåseriet hvor de lager de nydeligste lamper, håndblåste og dyre. Men så vakre da! Neste stopp var jernvarehadelen med flotte og rustikke skuffer med ulike beslag. Jeg skulle gjerne ha hatt en sånn hjemme til alle små duppeditter, kanskje på gutterommet? Ganske raskt ble behovet for væsketilførsel prekert og vi stoppet innom en liten café. Jeg måtte forevige kakebordet for det var så fint og kanelbullen smakte fortreffelig. Videre gikk ferden for å se på dyra, men Lill-Skansen var dessverre under ombyggning. På veien så vi også en del nordiske dyr, selvom de fleste hadde gjemt seg godt i skyggen. Vi var også innom en fantastisk hage med flott buskbom og her måtte jeg også ta frem kameraet og knipse litt. Hagen viser at man ikke behøver å ha noe særlig plen om man ikke liker å slå gresset:) Varme og fornøyde dro vi tilbake til hotellet, Långholmen, hvor barna fikk tatt seg en dukkert på den lille stranda. Om du skal til Stockholm med eller uten barn anbefaler jeg varmt dette hotellet/ vandrehjemmet. Det har en helt unik beliggenhet og samtidig kort vei til sentrum av byen,

1 kommentar:

Mildrid sa...

For en fin kafé. Den må jeg se etter når vi skal dit om et par uker. Synd at Lill-Skansen ikke var åpen. Det tror jeg kunne slått bra an til lillejenta.