torsdag 16. juni 2011

Fine funn 1

Bloggemotivasjonen hadde forsvunnet og derfor har det vært stille her. Jeg teller ned mot ferie og roligere dager uten stress og mas, for det har det jammen meg vært mye av i det siste! Nok om det, slik er det for de fleste i juni måned vil jeg tro. I mine "skattekamre" har jeg mye rart som jeg håper jeg får brukt til noe spennede en gang og jeg tenkte å vise litt av dette for dere :) Først ut er gamle bokstavkort, nesten komplett og jeg mangler bare C. Hvor gamle de er vites ikke, men på instruksjonskortet som følger med brukes det liten elevtavle og når sluttet man med det? Fine er de og min favortitt er bokstaven Æ. Er det et gresskar han har under armen?

1 kommentar:

barnigjendesign sa...

Dette er fra 40-tallet, muligens fra krigens dager. NS hatet nemlig samnorsk. Hadde det vært fra 50- tallet, hadde det stått dokkevogn, vogga og ugla og det han har, mister Æ altså, under armen ser ut til å være en sekk med tyvegods. Dette er jo et klenodium, flott funn.
Hilsen filologen eller var det "fille"logen?