mandag 4. mars 2013

London baby!





En fin ting med å være lærer er at man innimellom har fri en hel uke og denne gangen ble deler av vinterferien brukt i London. Min favorittby, en summende metropol med alt hva hjertet kan begjære. Og litt til!
Denne gangen dro jeg sammen med min mor og guttungen på 11. Derfor visste jeg (og lommeboken) at shoppingbonanza det ble det ikke. Byen gir meg mange inntrykk og den har en egen puls og energi som jeg ikke har følt andre steder. Bare det å ta Tuben  er en fin opplevelse synes jeg, blir faktisk imponert over den fantastiske infrastrukturen. Og så fine T- banestassjoner.
Hotellet vårt lå ved Gloucetser Road, på Cirkel Line, og Piccadilly Line som går rett til Heathtrow. Ganske så praktisk og med Strarbucks rett ved var jeg ganske så fornøyd. Hotellet heter Vanderbilt og ligger også rett i nærheten av Exibition Steet med Mange museer. Litt dumt at det var Midtermholiday for køer var det over alt unntatt på Victoria & Albert. Madam Tussaud hadde også lang kø og ikke la deg lure om det ikke er kø ute! De er suverene på å skjule køen både her og på The Tower.
På forhånd hadde jeg bestemt meg at jeg skulle ha noen sko, joggesko og en veske. Dette måtte jeg handle alene etter at Mormor og Fredrick dro for å ta ett, og bare ett tåkete bilde av BigBen ;)
London er bra, men jeg må si at jeg egentlig liker bedre å handle i litt mindre skala og skal du på shopping anbefaler jeg heller Dublin som har de samme butikkene, bare i litt mindre skala. Vi besøkte også Spittafields hvor jeg fant verdens mest creepy salgsbod. Kommer tilbake til den!

Ingen kommentarer: