lørdag 3. desember 2011

Vi kommer fra Pepperkakeland




På barneskolen var alltid førjulstiden et stort høydepunkt og jeg har mange gode minner fra den tiden. Hver jul brukte vi mye tid på å øve på en forestilling som vi fremførte for foreldre og søsken og en gang hadde jeg til og med hovedrollen i Prinsesse Vilikke. Jeg var i mange år fast bestemt på at jeg skulle bli skuespiller og dette tror jeg var på grunn av min fantastiske lærer, Øivind, som brukte mye tid på å øve med oss. I første klasse startet jeg "karrieren" med å være pepperkakekone som sang Vi kommer, vi kommer fra pepperkakeland i gråpapirkostyme.
Til disse pepperkakene trenger du:
En liten leirkrukke, en stor treperle, brun maling, hvit spritusj og et hvitt ark + litt lim.
1. Mal perlen og krukken brun.
2. La det tørke.
3. Tegn på "glasur" med hvit tusj.
4. Klipp en liten "snøkrystall" og lim sammen.

3 kommentarer:

24 sa...

Så søt! Og så enkelt :) Likte juletreet i innlegget under også! Takk for at du deler tips og "oppskrift"! Ha ein fin laurdagskveld, Klem helene

barnigjendesign sa...

Nei nå måtte jeg nesten gråte en skvett. Husker veldig godt at du var pepperkakekone i gråpapirkostyme. Stolt mamma!

Familien Breen sa...

Dette blir bra! =)